Η αποφαση της ΓΣ
Σχετικά με το θέμα των αντιγραφών και την τιμωρίας τους, όπως αυτό τέθηκε στην γενική συνέλευση τμήματος:
Καταρχάς, συμφωνούμε πως η αντιγραφή ως μέσο για προβιβαστεί κάποιος σε ένα μάθημα δεν είναι ένα θεμιτό μέσο και δεν προωθεί το επίπεδο σπουδών και τις γνώσεις που έχουμε. Το ζήτημα της αντιγραφής όμως δεν είναι θέμα τιμωρίας αλλά πρόληψης.
Θεωρούμε πως ένας από τους κυρίαρχους λόγους που οι φοιτητές ωθούνται στην αντιγραφή είναι το επίπεδο εντατικοποίησης της σχολής και ο φόρτος εργασίας που μάλιστα δεν αναγνωρίζεται, και δεν προσμετράται στον τελικό βαθμό ή στο όριο για προβιβαστεί κάποιος σε ένα μάθημα. Αυτό κάνει τις τελικές εξετάσει να φαντάζουν τελεσίδικες ή σαν «τελευταία ευκαιρία» για να αναγνωριστεί ο κόπος ενός ολόκληρου εξαμήνου.
Παράλληλα, πιστεύουμε πως το δημόσιο πανεπιστήμιο οφείλει να δημιουργεί ολόπλευρα μορφωμένους και ικανούς επιστήμονες και ανθρώπους και όχι να προωθεί την λογική της αποστήθισης και να παρέχει μερικές η κατακερματισμένες γνώσεις, και άρα κατ’ αναλογία, να διαθέτει και τον ανάλογο τρόπο εξέτασης. Επίσης θεωρούμε πως αυτό το ζήτημα δεν είναι ξέχωρο από το επίπεδο των εγκαταστάσεων και το παροχών που διαθέτει το τμήμα.
Τέλος, οφείλουμε να δηλώσουμε πως θεωρούμε αναγκαίο να ζητείται και να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν η γνώμη του Φοιτητικού Συλλόγου σε όλα τα ζητήματα και να μην καλούμαστε να τοποθετηθούμε μόνο εάν είναι να θεσπίσουμε τιμωρία για τους συναδέλφους μας
Καλούμε και εσάς να αναρωτηθείτε τι είναι αυτό που ωθεί έναν φοιτητή στην αντιγραφή.
Η θέση του φοιτητικού συλλόγου είναι, καμία προκαθορισμένη τιμωρία αλλά απλός μηδενισμός κόλλας, αφού δεν προβλέπεται κάτι διαφορετικό από οποιοδήποτε καταστατικό ή νόμο.
Πάνω σ’ αυτό το ζήτημα προτείνουμε:
- Ουσιαστική συμμετοχή των εργασιών και των project στον τελικό βαθμό(και όχι με κριτήριο αν ο φοιτητής έχει γράψει πάνω από 5).
- Προαιρετικές απαλλακτικές πρόοδοι (εφόσον ο βαθμός ή ο μέσος όρος βαθμών είναι ήδη ικανοποιητικός).
- Δυνατότητα χρησιμοποίησης σημειώσεων κατά τη διάρκεια της τελικής εξέτασης όπου αυτό είναι δυνατό ή διαφορετικά, δυνατότητα χρησιμοποίησης τυπολόγιου ( η αποστήθιση δεν αρμόζει στη φιλοσοφία μιας σχολής μηχανικών)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου