Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2007

ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Το τοπίο στις σχολές πριν τη ψήφιση του νόμου –πλαισίου προφανώς και δεν ήταν
ειδυλλιακό ,αλλά απαριθμούσε μία σειρά από τομές στη κατεύθυνση των νεοφιλελεύθερων απαιτήσεων της Ε.Ε και του κεφαλαίου στη παιδεία :δίδακτρα σε μεταπτυχιακά, τμήματα δίχως επαγγελματικά δικαιώματα, τεράστιες ελλείψεις σε ζητήματα σίτισης-στέγασης κ.α. Την ίδια στιγμή όμως η πραγματικότητα που φέρνει στο πανεπιστήμιο ο νέος νόμος βρίσκεται με δεκάδες περισσότερα βήματα πιο κοντά στις επιδιώξεις της αγοράς και πιο μακριά από τις ανάγκες μας.
Πιο συγκεκριμένα ,όπως ο νόμος ορίζει:
Ø Αποστολή των ΑΕΙ: Απαλείφεται ο όρος <<Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου>> για τα ΑΕΙ που υπήρχε στο νόμο πλαίσιο του 1982 ,προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος για ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
Επιπλέον η φράση «να συντείνουν στη διαμόρφωση υπευθύνων ανθρώπων με επιστημονική, κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική συνείδηση και να παρέχουν τα απαραίτητα εφόδια που θα εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία» αντικαθίσταται με << με επιστημονική, επαγγελματική και πολιτιστική επάρκεια>> δείχνοντας έτσι τη στροφή του ΑΕΙ σε ένα χώρο αποστειρωμένο από τη πολιτική και σε ένα ίδρυμα που προετοιμάζει τον απόφοιτο να ενταχθεί στη παραγωγή όχι με <<άρτια κατάρτισή για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία>> αλλά μόνο με <<επάρκεια>> πάνω στο αντικείμενο.

Ø Άσυλο:Πλέον η έννοια του ασύλου χάνει την ισχύ και τον ιστορικό της ρόλο αφού γίνεται σχεδόν ανέκδοτο .<< Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για … τη μάθηση και την εργασία όλων ανεξαιρέτως των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας των Α.Ε.Ι., και των εργαζομένων σε αυτά, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.>> .Άρα σε περίπτωση που κάποιος φοιτητικός σύλλογος προχωρήσει σε καταλήψεις προκειμένου να απαιτήσει τα δικαιώματα του θα θίγεται το δικαίωμα στην <<εργασία>> των καθηγητών και του διοικητικού προσωπικού και έτσι θα άρεται το άσυλο.<< Το ακαδημαϊκό άσυλο καλύπτει όλους τους χώρους του Α.Ε.Ι. στους οποίους γίνεται εκπαίδευση και έρευνα. Οι χώροι αυτοί καθορίζονται με απόφαση και ευθύνη της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι..>>Άρα πλέον καταργείται και οριστικά το άσυλο στη ταράτσα, στο προάυλιο, στη λέσχη, στο κυλικείο, στην Εστία, στις τουαλέτες, στους διαδρόμους ……και παραμένει στην αίθουσα Σ. Καλό ε;;
To Πρυτανικό Συμβούλιο γίνεται το αρμόδιο όργανο στη θέση της τριμελούς επιτροπής ασύλου που όριζε ο νόμος 1268 ως το όργανο που θα αποφασίζει για την άρση του ασύλου και μάλιστα με απλή πλειοψηφία και όχι ομοφωνία όπως ορίζονταν παλιότερα.
Ø Τετραετή αναπτυξιακά προγράμματα,manager,χρηματοδότηση:
Κάθε ΑΕΙ υποχρεούται να <<συντάσσει τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα >> που θα κινείται στη κατεύθυνση της συνθήκης Μπολώνια, Πράγα …. <<ιδιαίτερα με τις εξελίξεις και τις προοπτικές στον ακαδημαϊκό χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης>>βλέπε 2 κύκλους σπουδών ,αξιολόγηση ...που θα περιγράφει συγκεκριμένα τον τρόπο εύρεσης χρημάτων πέρα από τον κρατικό προϋπολογισμό <<Στον προγραμματισμό της χρηματοδότησης από άλλες πηγές, εκτός του κρατικού προϋπολογισμού>> οι οποίες θα μπορούν να είναι δίδακτρα σε μεταπτυχιακά ,ή ακόμη και προπτυχιακά όπως δήλωσε ο αγαπητός της Γιαννάκου Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κ.Μπαγιάτης.
Επίσης ,<< λαμβάνεται υπόψη, ιδίως, η συμμόρφωση προς τα αποτελέσματα της διαδικασίας αξιολόγησης, σύμφωνα με τον ν. 3374/2005 >> δηλαδή πλέον συνδέεται με το πιο άμεσο τρόπο η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των τμημάτων-φοιτητών με τη κρατική χρηματοδότηση.
Σε περίπτωση που κάποιο ΑΕΙ δεν συμμορφωθεί με τα παραπάνω θα υπάρχουν κυρώσεις:
<<Εάν, με ευθύνη του Α.Ε.Ι., δεν υπάρξει τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα, αναστέλλεται κάθε κρατική χρηματοδότηση προς το ΑΕ.Ι.>>
<<Τα Α.Ε.Ι. επιχορηγούνται από το Κράτος για την εκπλήρωση της αποστολής τους με βάση γενικές αρχές που καθορίζονται σε συνεργασία μεταξύ Κράτους και ιδρυμάτων, λαμβανομένων υπόψη και των τετραετών ακαδημαϊκών-αναπτυξιακών προγραμμάτων τους και των συναφθεισών προγραμματικών συμφωνιών.>>Δηλαδή χρηματοδόηση υπό όρους
ή ακόμη θα μεταφέρονται από << Α.Ε.Ι. σε Α.Ε.Ι., πόροι που έχουν συμπεριληφθεί στο τετραετές ακαδημαϊκό-αναπτυξιακό πρόγραμμα τους, εφόσον παρουσιάζονται καθυστερήσεις στην εφαρμογή των προγραμμάτων αυτών>>.
Αν δεν μπουν δίδακτρα ,εταιρείες στις σχολές… θα αφαιρούνται χρήματα από το συγκεκριμένο ΑΕΙ και θα πάνε σε άλλο που συμπεριφέρεται <<καλύτερα>>.
Και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει και ο manager << Γραμματέας του Ιδρύματος για την καλύτερη εξυπηρέτηση του έργου των οργάνων και τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και διεύθυνση του έργου των οικονομικών και διοικητικών υπηρεσιών του Α.Ε.Ι.. >> όπως και σε κάθε επιχείρηση ,ο οποίος επιπλέον θα είναι και ο τοποτηρητής του υπουργείου στις σχολές με την <<χωρίς ψήφο συμμετοχή του στη Σύγκλητο και το Πρυτανικό Συμβούλιο >> <<Τη μέριμνα για την εκτέλεση των αποφάσεων των συλλογικών οργάνων του Α.Ε.Ι. και την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του.>> και σε περίπτωση μη υλοποίησης π.χ του συγκεκριμένου τετραετούς συμφώνου θα ενημερώνεται το υπουργείο για να λειτουργήσει αναλόγως.
Ø ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ:
<<ύστερα από γνώμη του Ε.Σ.Υ.Π., εντός έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, καταρτίζεται πρότυπος Γενικός Εσωτερικός Κανονισμός λειτουργίας των Α.Ε.Ι.>> , εάν κάποιο Α.Ε.Ι. δεν τον τηρήσει ή δεν καταρτίσει οικείο Εσωτερικό Κανονισμό, απαγορεύεται η έκδοση κάθε διοικητικής πράξης για προκήρυξη θέσεων μελών Δ.Ε.Π., διορισμό κάθε είδους προσωπικού ή άλλες κανονιστικές πράξεις ή αποφάσεις ζωτικού ενδιαφέροντος που αφορούν το συγκεκριμένο Α.Ε.Ι.>>.
Μεταξύ άλλων ορίζει <<τις προϋποθέσεις της δυνατότητας συμμετοχής των φοιτητών σε όλες τις εξεταστικές περιόδους.>> και επιπλέον <<κάθε εξάμηνο διαρκεί τουλάχιστον δεκατρείς (13) πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας>> αντί 10 η 11 που ήταν μέχρι σήμερα. Άρα λοιπόν αλυσίδες , ν+ , υπερεντατικοποίηση και αν κάποιο ΑΕΙ αρνηθεί αναστέλλεται η λειτουργία του.
Ø Συγγράμματα, Υποτροφίες, Φοιτητική Μέριμνα:Πλέον ορίζεται <<προμήθεια αριθμού συγγραμμάτων ίσου με τον αριθμό των υποχρεωτικών και επιλεγόμενων μαθημάτων που απαιτούνται για την λήψη του πτυχίου.>> Δηλαδή μόνο 1 δωρεάν σύγγραμμα ανά μάθημα την ίδια στιγμή που σε πολλά μαθήματα χρειάζονται περισσότερα.
Αντί καλύτερης φοιτητικής μέριμνας εισάγονται οι <<ανταποδοτικές υποτροφίες>>βλέπε μαύρη εργασία στις σχολές, ή <<άτοκα εκπαιδευτικά δάνεια από πιστωτικά ιδρύματα της χώρας(σ.σ ΤΡΑΠΕΖΕΣ) που επιθυμούν, εφόσον έχουν εξεταστεί με επιτυχία σε όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του προηγούμενου εξαμήνου από το εξάμηνο στο οποίο φοιτούν και δεν έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών. >>.βλέπε εισχώρηση του τραπεζικού κεφαλαίου στην Παιδεία όταν ο μισός λαός τρέχει στην αποπληρωμή των δανείων.
Ø Παρέμβαση του Κράτους ακόμη και στην λειτουργία των φοιτητικών συλλόγων αφού επιτρέπεται να υπάρχει <<νόμιμος φοιτητικός σύλλογος κάθε τμήματος>> και όχι κάθε σχολής βλέπε Πολυτεχνείο Κρήτης κ.α ή ακόμη περισσότερο οι φοιτητικοί σύλλογοι θα ορίζονται ως <<νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου>> με δυνατότητα π.χ μηνύσεων προς τους φοιτητικούς συλλόγους ή τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου κ.τ.λ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Create your own banner at mybannermaker.com!
Καντε copy τον html κωδικα γιανα μεταφερετε το banner!