Παρασκευή 11 Απριλίου 2008

ΑΠΟΦΑΣΗ Φ.Σ. ΠΤΕΑ

ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΕΚΤΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Για χρόνια στην Ελλάδα ο χώρος της ειδικής αγωγής αποτελεί το θολό τοπίο της εκπαίδευσης που οι εκάστοτε κυβερνήσεις γρήγορα προσπερνούν και η κοινωνία ελάχιστα γνωρίζει για τη λειτουργία και προσφορά του.

Στις 31/3/2008 δημοσιοποιήθηκε σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, το οποίο η κυβέρνηση παρουσίασε ως άριστη προσπάθεια διευθέτησης των χρόνιων προβλημάτων και οργάνωσης στο χώρο της ειδικής αγωγής. Μετά από μελέτη του όμως με λύπη μας διαπιστώσαμε πως το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί ουσιαστικά ένα νέο πλαίσιο νομιμοποίησης της αδικίας, ανασφάλειας και απομόνωσης που βιώνουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και οι οικογένειές τους, της προχειρότητας στην οργάνωση της ειδικής αγωγής, της έλλειψης υποδομών καθώς και κατάλληλα εκπαιδευμένου προσωπικού, της υποχρηματοδότησης και απαξίωσης της ειδικής εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, το νέο νομοσχέδιο:

-Παρόλο που «προωθεί» τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής, η υποχρεωτικότητα αυτή δεν συνοδεύεται από ανάλογες προβλέψεις για βελτίωση των υπαρχόντων υποδομών και δημιουργία νέων. Δε διασφαλίζει τη στελέχωσή τους με το κατάλληλο και επαρκές επιστημονικό προσωπικό και γενναία αύξηση της χρηματοδότησης όπως απαιτείται. Έτσι μόνο η συγκέντρωση και συνύπαρξη διαφόρων περιπτώσεων παιδιών με αναπηρία σε περιβάλλον που δεν μπορεί να τα υποστηρίξει και εκπαιδεύσει, θα προκαλέσει τη διόγκωση των προβλημάτων και τη δυσλειτουργία του σχολείου και θα οδηγήσει πολλά ΑμΕΑ σε ιδιωτικά κέντρα ενώ τα παιδιά των φτωχών οικογενειών θα παραμένουν εγκλωβισμένα και αβοήθητα σ’ αυτό το δυσλειτουργικό περιβάλλον.

-Δεν προωθεί ουσιαστικά την ένταξη αλλά αντίθετα το κατηγορικό μοντέλο στο χώρο της ειδικής αγωγής, αδυνατώντας έτσι να καταπολεμήσει και να εξαλείψει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν την αναπηρία.

-Δημιουργώντας τον κλάδο των Ειδικών Παιδαγωγών, (ΠΕ61, 71) συστήνει παράλληλα υποκλάδους (εξειδικεύσεις στις ειδικές ανάγκες), πράγμα που, εκτός του ότι δεν παρέχεται από κανένα Ανώτατο Ίδρυμα, θεωρείται μη εφαρμόσιμο στη σχολική πραγματικότητα.

-εξακολουθεί και ορίζει ως τυπικά προσόντα των εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, όχι τον βασικό τίτλο σπουδών Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, αλλά διδακτορικά ή μεταπτυχιακά. Επιπλέον φαίνεται να εξομοιώνει το πτυχίο μας με τομείς Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικών Τμημάτων ή με οποιαδήποτε επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή. Ο εμπαιγμός και η απαξίωση των πτυχίων μας συνεχίζεται καθώς τώρα επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο και ατόμων με εφόδιο σεμινάρια 400 ωρών!!

-βάζει διαβαθμίσεις στο διορισμό μας στις οποίες οι απόφοιτοι του τμήματός μας, παρότι προέρχονται από το μοναδικό Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, κατατάσσονται τελευταίοι.

Επιπλέον γίνεται φανερό πως το υπάρχον νομοσχέδιο αντικατοπτρίζει την κυρίαρχη πολιτική, συνδέεται με τις συνολικές αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Παιδείας και Υγείας, όπου κυριαρχούν οι ιδιωτικοποιήσεις, η υποχρηματοδότηση και η υποβάθμιση.

Έτσι λοιπόν εμείς οι φοιτητές του ΠΤΕΑ, μπροστά σ’ αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο, ως μέλλοντες ειδικοί παιδαγωγοί αλλά και ως ενεργοί πολίτες, καταδικάζουμε το νέο νομοσχέδιο και απαιτούμε την απόσυρσή του. Οφείλουμε να υπερασπιστούμε τόσο τα εργασιακά μας συμφέροντα, τα οποία θίγονται παράφορα, όσο και το χώρο της ειδικής αγωγής.

Γι αυτό και διεκδικούμε:

-την καθιέρωση υποχρεωτικής, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Ειδικής Αγωγής για όλα τα παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.

-δωρεάν παροχή όλων των απαραίτητων τεχνικών βοηθημάτων για τις ανάγκες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες. Να μην απαιτείται η οικονομική συμμετοχή των γονέων για την εκπαίδευση των παιδιών τους.

-ολόπλευρη στήριξη των παιδιών που μπορούν να ενταχθούν στο γενικά σχολεία, με ειδικευμένο επιστημονικό και υποστηρικτικό προσωπικό, υποδομές, χρηματοδότηση, πρακτικές και λογικές που να υπηρετούν το πνεύμα της ένταξης.

-καταγραφή όλων των ΑμΕΑ πανελλαδικά, προκειμένου να γνωρίζουμε τις ανάγκες του χώρου που καλούμαστε να υπηρετήσουμε.

-δικαίωμα πρόσβασης όλων των ΑμΕΑ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

-αύξηση της χρηματοδότησης για την Ειδική Αγωγή στο 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Σε ότι αφορά τα εργασιακά μας δικαιώματα:

-κατάργηση του θεσμού των αναπληρωτών. Απαιτούμε μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Να σταματήσει η εργασιακή ομηρία των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής (ΠΤΕΑ) και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση στην Εκπαίδευση ατόμων με Ειδικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

-να μην εφαρμοστούν οι τομείς Ειδικής Αγωγής, να μην εξισώνεται το πτυχίο μας με υποτυπώδη διδασκαλία και σεμινάρια.

Εμείς οι φοιτητές του ΠΤΕΑ γνωρίζουμε καλά πως αυτό το νομοσχέδιο δεν μπορεί να προσφέρει στους 180.000 μαθητές της Ελλάδας που έχουν ανάγκη ειδικής εκπαίδευσης το σχολείο του χρειάζονται, όπως και δεν μπορεί να επιλύσει τα προβλήματα των ΑμΕΑ. Γνωρίζουμε καλά πως η απαξίωση και η αθλιότητα στους χώρους της πρόνοιας και της ειδικής αγωγής αποκαλύπτουν, ακόμα και στον πιο δύσπιστο, το πραγματικό πρόσωπο της κοινωνίας μας, μια κοινωνίας που απορρίπτει σαν ανεπιθύμητους όσους κρίνει «μη αποδοτικούς», όσους δηλαδή δεν μπορούν να συνεισφέρουν τα μέγιστα στο σύστημα της οικονομικής εκμετάλλευσης. Για όσα λοιπόν αναφέραμε ως τώρα σας καλούμε να συνταχθείτε μαζί μας στον αγώνα μας αυτό για αποκλειστικά δημόσια, σύγχρονη ειδική αγωγή, που να καλλιεργεί την αγάπη για τη ζωή και να αναπτύσσει ολόπλευρα τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, που θα αγκαλιάζει και εκπαιδεύει σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες τους και που θα μπορεί να παρεμβαίνει ακόμα και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Create your own banner at mybannermaker.com!
Καντε copy τον html κωδικα γιανα μεταφερετε το banner!