ΟΧΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΟΧΙ ΣΤΟ «ΦΤΗΝΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΝΤ
ΟΧΙ ΠΑΓΩΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ - ΟΧΙ ΜΑΖΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μνημόνιο 3 : « η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»!!
Αυτά αναφέρονται στο Μνημόνιο 3 (πόσα μένουν ακόμα;). H κυβέρνηση προχωρά στην εφαρμογή του σχεδίου «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ». Πώς ;
Δίνει τη δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, με την αμέριστη συμπαράσταση των τοπικών κυβερνητικών - κομματικών στελεχών που έχουν εκπαιδευτεί να σκύβουν εύκολα τη μέση, να προχωρήσουν σε ένα μαζικό σχέδιο συγχωνεύσεων - καταργήσεων σχολείων που θα έχει σοβαρές κοινωνικές και εκπαιδευτικές συνέπειες.
Οι φωστήρες του υπουργείου και της τρόικας το μόνο που καταλαβαίνουν είναι το «οικονομικό κόστος» της λειτουργίας των σχολείων και αυτό για να γίνουν οι σωτήρες της κερδοφορίας των τραπεζών.
Εμάς μας ενδιαφέρει όμως πρώτα και κύρια το «εκπαιδευτικό - παιδαγωγικό - κοινωνικό κόστος».
Η επιλογή των καταργήσεων κύρια στη περιφέρεια και των συγχωνεύσεων- καταργήσεων στα κεντρικά σχολεία των πόλεων σημαίνει :
1)Αύξηση του αριθμού μαθητών στα τμήματα. 2) Δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων με σοβαρές δυσλειτουργίες και ειδικά στα λύκεια, όπου με βάση το σχέδιο για τα αναλυτικά προγράμματα του νέου σχολείου, ο κύριος κορμός των μαθημάτων στην Β και Γ τάξη θα είναι επιλεγόμενα. 3) Σοβαρό κίνδυνο αύξησης της σχολικής διαρροής, ειδικά στη περιφέρεια λόγω της δυσκολίας μετακίνησης και των κινδύνων ασφάλειας ειδικά το χειμώνα.
Τα «φτηνό σχολείο» είναι ήδη εδώ:
α) φέτος έγιναν οι λιγότεροι διορισμοί της τελευταίας δεκαετίας, β) καταργήθηκε ουσιαστικά η Πρόσθετη και η Ενισχυτική Διδασκαλία, γ) αποψιλώθηκαν τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, δ) οδηγήθηκαν σε κλείσιμο πολλά Αθλητικά Σχολεία, δ) φέτος οι δαπάνες για την παιδεία έπεσαν στο μικρότερο ποσοστό των τελευταίων 30 χρόνων !!, ε) καταργούνται δεκάδες Γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, Γραφεία Φυσικής Αγωγής και Τεχνικής Εκπαίδευσης κι ενοποιούνται σε οικονομικό και διοικητικό επίπεδο οι περιφερειακές διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας σε κάθε περιφέρεια. στ) δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.
Σε αυτά τα σχέδια θα βρουν συμμάχους τους νέους Καλλικρατικούς Δημάρχους του μνημονίου; Από 1/1/2011 καταργούνται οι σχολικές επιτροπές ανά σχολείο και δημιουργείται μία σχολική επιτροπή η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα δημοτικών συμβούλων, θα λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο το οποίο θα κατανείμει τα ψίχουλα της κρατικής χρηματοδότησης με βάση την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
Πώς θα γίνει η αξιολόγηση;
Το Υπουργείο δεν αφήνει αυταπάτες για τον τρόπο και την μέθοδο της αξιολόγησης ή αλλιώς «κοινωνικής λογοδοσίας». Σε έγγραφο με ημερομηνία 05/01/2011 και θέμα «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης», καθορίζονται οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν τα 544 σχολεία που εντάχθηκαν στο πιλοτικό πρόγραμμα «αυτοαξιολόγησης». Ενδεικτικά προβλέπονται:
- Φόρμες συμπλήρωσης από τους γονείς για τη στάση του συλλόγου διδασκόντων, το σχολείο γενικά, την στάση των καθηγητών απέναντι στους μαθητές, τα «παράπονα» των μαθητών και τέλος «Κατά πόσο θεωρείτε ότι η διεύθυνση του σχολείου διαφυλάσσει το διδακτικό χρόνο και προγραμματίζει την αναπλήρωση σε περιπτώσεις απώλειας διδακτικών ωρών;» Ένα σχολείο που οι εκπαιδευτικοί του ή οι μαθητές του απεργούν, κινητοποιούνται ή ότι άλλο ή δεν χρηματοδοτείται αλλιώς κάνουν μάθημα το Πάσχα!!! Προφανώς δεν είναι άσχετες οι έρευνες και τα γκάλοπ που έχει παραγγείλει το Υπουργείο σε εταιρείες δημοσκοπήσεων για να εκφράσουν οι γονείς και «η κοινή γνώμη» την άποψή της και την κριτική της προς τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς!
- Στο υποκεφάλαιο Β. με τίτλο «Παρατήρηση στην τάξη σχετικά με την ανάπτυξη διδακτικών και συνεργατικών πρακτικών», αναλύει διεξοδικά τους τρόπους με τους οποίους ο ένας συνάδελφος θα παρακολουθεί το μάθημα του άλλου (μην ξεχνάμε τον μέντρορα) ή πως θα βιντεοσκοπείται (!!!) το μάθημα!
- Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα λάβει τέλος τον Γενάρη του 2012. Με βάση την απόφαση οι σχολικοί σύμβουλοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης και οι διευθυντές των σχολείων (αυτοί δηλαδή που θα «τρέχουν» την αξιολόγηση), θα αμείβονται ανάλογα με τα σχολεία που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα. Κατανοητό τί «πιέσεις» θα υπάρξουν για τις διαδικασίες αυτές... Από εκεί και πέρα το πως θα γίνει καθολικό είναι ανοικτό, αλλά μπορούμε να υποψιαστούμε ότι όποιος δεν δέχεται να αξιολογείται δεν θα παίρνει φράγκο;
Αποσύρεται το κράτος-πληρώνουν οι γονείς ή βρίσκουμε σπόνσορες
Δεν είναι τυχαίο που ήδη η «ιδιωτική πρωτοβουλία», με την έναρξη του νέου έτους έτρεξε να στείλει την πραμάτεια της στα σχολεία του Πειραιά! Συγκεκριμένος επίδοξος σπόνσορας:
1. Αναλαμβάνει διάφορα που μέχρι τώρα έτρεχαν από λεφτά των σχολικών επιτροπών (βαψίματα, ζημιές κοκ). Όμως τα λεφτά των νέων σχολικών επιτροπών είναι ζήτημα πότε, πως, πόσα θα είναι και θα δίνονται, το μόνο σίγουρο, που το ξέρουν και οι λογής χορηγοί,
2. Δεσμεύει τους μαθητές (και τους καθηγητές) ως πελατεία για 7 χρόνια (!), για διαφημιστικά προϊόντα και άλλες (;) υπηρεσίες. 'Ετσι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας (ούτε site δεν έχει), αντί να πληρώνει φυλλάδια, αφίσες και φοιτητές να μοιράζουν την διαφημιστική πραμάτεια του για εκδόσεις, βιβλία, φροντιστήρια, ξενόγλωσσα προγράμματα, πιθανά πακέτα για εκπαιδευτικές εκδρομές κοκ, θα πληρώνει κάποιες μπάλες του μπάσκετ και κάποιες επισκευές.
Κερδισμένος; Ο κρατικός προϋπολογισμός και οι σπόνσορες.
Χαμένος; Ο χώρος του σχολείου ως τέτοιος, αφού πλέον και επίσημα (μέσω υποχρηματοδότησης), μετατρέπεται σε αγοραίο χώρο με manager (διευθυντές-καθηγητές), πελάτες και εμπορεύματα.
Ξέρουμε ότι η καθημερινότητα είναι σκληρή. Τί θα κάνουν τα σχολεία όταν δεν θα έχουν θέρμανση ή σπασμένα παράθυρα ή άλλα προβλήματα και δεν θα έχουν λεφτά; Ή θα τα ζητήσουν από τους γονείς ή θα γίνουν πελάτες του κάθε αεριτζή και αετονύχη ιδιώτη. Τα σχολειά μας, άλλα λιγότερο, αν «αξιολογηθούν» καλά, και άλλα περισσότερο θα έχουν αυτήν την μοίρα.
Μιλάμε για μια βίαιη συρρίκνωση του κράτους στην εκπαίδευση. Τα περί «αποτελεσματικής διοίκησης» που λέει η κυβέρνηση και το Υπουργείο είναι ψέμματα, γιατί στο μόνο που θα είναι αποτελεσματική η νέα διοίκηση θα είναι στην υποβάθμιση της παιδαγωγικής διαδικασίας (μεγάλα τμήματα), στο να βάλουν οι γονείς το χέρι στην τσέπη (υποχρηματοδότηση) και στο να μετατραπούν τα σχολεία σε ανταγωνιστικές μονάδες (με νεοφιλελεύθερα κριτήρια) για να μαζέψουν μαθητές (πελατεία) για να μην κλείσουν.
Η λογική «αποσύρεται το κράτος-να αναλάβουν οι γονείς, οι τοπικές κοινωνίες (ιδιώτες, εταιρείες) και οι εκπαιδευτικοί», είναι η λογική του Υπουργείου. Ήδη έχουμε τα πρώτα δείγματα με την κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης των μαθητών, της κατάργησης της αθλητικής, μουσικής εκπαίδευσης αλλά και της ειδικής αγωγής, του κλεισίματος νηπιαγωγείων.
Οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις σχολείων, οι περικοπές στην παιδεία και στις σχολικές επιτροπές, η νέα Καλλικρατική Δομή που υποτάσσεται στη λογική «λιγότερο κόστος», η μετατροπή της εκπαίδευσης σε εμπόρευμα και τον γονιών και των μαθητών σε πελάτες ιδιωτών και η αξιολόγηση είναι μία ενιαία διαδικασία. |
ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ «ΛΟΓΙΣΤΕΣ» ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με :
α) τη μείωση των θέσεων εργασίας, την κατάργηση οργανικών θέσεων ( οι μετατάξεις στην εκπαίδευση είναι μακριά;) , την αυξηση των ελαστικών μορφών εργασίας,
β) με την δραστική μείωση των προσλήψεων στην εκπαίδευση ( καταργήθηκε η εξαίρεση της παιδείας από την αναλογία 1 προς 5 των διορισμών)
γ) τις μαζικές υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μάλιστα σε άλλες περιφέρειες που έχουν ήδη ξεκινήσει να γίνονται και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων,
δ) την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με την «παραγωγικότητα» ( βλέπε αυτοαξιολόγηση σχολείων και ατομική αξιολόγηση που έρχεται) και με τις επιδόσεις των μαθητών,
ε) τον «εξορθολογισμό» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δηλαδή την αύξησή του,
στ) την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας (ΠΔΣ, Ενισχυτική διδασκαλία) ,
ζ) τη θεσμοθέτηση υποδιευθυντή οικονομικού «μάνατζερ» για να βγάζει το σχολείο «το ψωμί του», την αναζήτηση «χορηγών»,
η) συνολική αναδιοργάνωση της ως τώρα πυραμίδας διοίκησης-εποπτείας και ελέγχου της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και προσαρμογής στη νέα «καλλικρατική» δομή της δημόσιας διοίκησης,
θ) τη χρηματοδότηση των σχολείων με βάση τα αποτελέσματα της αξιολόγησής τους, την σταδιακή «απόσυρση» του κράτους και την μετακύλιση του κόστους λειτουργίας των σχολείων μέσω των δήμων στη τσέπη των γονιών .
ι) με τη διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση, μέσω της κατάργησης του ΟΕΔΒ, του συστήματος διανομής και παραγωγής των σχολικών βιβλίων, πέφτουν τίτλοι τέλους για το δωρεάν σχολικό βιβλίο .
Ζητάμε :
|
Μπορούμε να νικήσουμε!
Με την μικρή αλλά υπαρκτή κίνηση του σωματείου μας το προηγούμενο διάστημα εμποδίσαμε σημαντικά την εξάπλωση των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές.
Σήμερα η επίθεση είναι πιο σαρωτική. Πιο δυναμική πρέπει να είναι και η απάντησή μας.
Με βασικό στόχο ένα μέτωπο παιδείας με γονείς, μαθητές, τοπικές κοινωνίες.
Να οργανώσουμε στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά συσκέψεις και πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, συλλόγων γονέων, μαθητικών συμβουλίων, ανά Δήμο.
Σε όποιο σχολείο πάει να κλείσει να καλούμε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε κατάληψη μέχρι να το πάρουν πίσω!
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΓΣ Της ΕΛΜΕ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/01/2011, 12.30 στην ΤΣΑΒΕΛΑ
Όχι στο σχολείο της αγοράς και της ακριβοπληρωμένης αμάθειας
Αγώνας μαζικός πανεκπαιδευτικός, μαζί με γονείς και μαθητές
Ενότητα στη δράση, μέσα στο σωματείο, των δυνάμεων που αντιστέκονται
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου